fredag 29 april 2016

Pelargonsticklingar

Tidigt i Mars låg jag under duntäcket och bloggade och drömde mig bort bland ljuvliga pelargonsorter hos Zumreta som har Sutarves pelargonodling på Gotland.
En å annan beställning blev det, och igår anlände de flesta av dom till mig i Skåne.
Och VILKA fina pelargonsticklingar säger jag bara!
Stora, knoppiga och alldeles, alldeles underbara!
Nu har jag planterat dem i fina gamla lerkrukor, och satt dem på tillväxt i uterummet.
Bladverket är nästan lika viktigt som blommorna tycker jag.
Näst efter favoriten Mårbacka så har jag en förkärlek för gyllenbladiga pelargoner. 
Och "Vildar". Och Zonarticsorter. Och.... Och...
Till dig som gillar pelargoner kan jag varmt rekommendera Sutarves på Gotland.
Du kommer inte att bli besviken.
Ha en fin helg!
Kram
Jenny





1 kommentar:

Isas Trädgård sa...

Vilka fina pelargonsticklingar med så vackra blad. Och vilka koppar !
Tror bestämt jag har en exakt likadan bricka som du - har också sticklingar på den.
Ha det så gott !
Kram/Isa