onsdag 5 november 2014

WW1 Sweetheart

Jag är sååå lycklig över att ha hittat ett antikt WW1 Sweetheart!
( Till ett verkligt FYNDPRIS på Ebay.)
Dessa hjärtan tillverkades av soldater under 1a världskriget då de befann sig långt hemifrån i främmande land, där de t.ex låg på sjukhus, och behövde ha något att sysselsätta sig med.
De otroligt vackra skapelserna skickades sen hem till väntande och längtande fruar, döttrar eller "sweethearts", därav namnet.
Tänk att en engelsk soldat tillverkat detta underbara hjärta för 100 år sedan, och att det nu finns i min ägo. Jag skall verkligen vårda det ömt. 
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram
Jenny


3 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint, jag vill också ha ett sånt. Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så vackert, jag har aldrig sett ett sånt förut. Där fick du allt tag i en riktig skatt.
Kramar/AM

Cynthia sa...

Not sure how I happened upon your blog, but it is very pretty. The images are quite lovely, and I love the WWI Heart! I signed up to follow your blog. Have a beautiful day! - Cynthia from Ohio